Website delivery is gesloten van 29 juni t/m 3 juli 2017. Vanaf 4 april ben ik u graag weer van dienst.

Adverteren in Google (SEA)

Zoekmachine marketing, een fantastisch begrip, maar wat betekent het nou eigenlijk? Heel simpel, zoekmachine marketing is een ander woord voor adverteren in Google, met het welbekende Google Adwords. Search Engine Advertising (SEA), wat ook een veel voorkomend begrip is, komt op hetzelfde neer: adverteren in Google!

Waarom adverteren in Google?

Het voordeel van adverteren in Google is dat je op relatief goedkope wijze, gesegmenteerd kunt adverteren in de zoekmachine die iedereen gebruikt, Google! Adverteren is relatief goedkoop, omdat één klik (een geïnteresseerde bezoeker, oftewel potentiële klant) gemiddeld € 0,25 tot € 0,50 kost. Gesegmenteerd adverteren wil zeggen dat je kunt aangeven wie de advertentie te zien krijgt en wie niet, denk aan segmentatie op leeftijd, demografie en interesses. Ideaal toch?

Bijkomend voordeel (en misschien wel het belangrijkste!): het is mogelijk om Google Adwords te koppelen aan Google Analytics, waardoor u elke stap van uw bezoeker kunt volgen. Is de investering de moeite waard of moeten mijn advertenties aangepast worden?

Verschuiving off-line naar online

De dagen van adverteren in de krant zijn grotendeels voorbij. Kranten zijn prima om in ‘te schreeuwen’, oftewel opvallen bij klanten die u reeds kennen. Een uitverkoop aankondigen kan bijvoorbeeld prima in een krant. Maar het nadeel blijft ook hier, je kunt niets meten!

Wanneer u ervoor kiest om te adverteren in Google, kunt u precies zien op welke advertentie de bezoeker heeft geklikt, welke zoekwoorden aanslaan en welke u beter kunt aanpassen.

Met andere woorden, uw campagne is meetbaar! En, meten is weten!

Adverteren in Google?! Help mij!

Een simpele advertentie aanmaken in Google kan haast iedereen, maar hoe verder?! U kunt ervoor kiezen om de advertentie door te laten lopen tot uw budget op is met de kans dat de advertentie u haast niets oplevert. Maar, er is ook een andere weg…

Als u van tevoren gedegen onderzoek laat doen naar uw belangrijkste zoekwoorden, op basis hiervan uw advertenties inricht met het juiste budget en de advertenties aandachtig laat monitoren met de mogelijkheid om snel in te springen, dan zal uw conversie vele malen hoger liggen! En, meer conversie = meer aanvragen/omzet!

Net als zoekmachine optimalisatie is zoekmachine marketing een continu proces wat voor iedere klant anders wordt ingevuld. Daarom kunt u het beste contact met mij opnemen om uw wensen en mogelijkheden te bespreken. Ik ben bereikbaar op telefoonnummer 06 12897156. Ook kunt u een offerte aanvragen via het offerteformulier.