Website delivery gaat per 01-01-2019 over in Bureau Kamp. Neem alvast een kijkje op mijn nieuwe website!

Tijd voor een nieuw logo

Nieuw logo Website delivery

Een sterk logo voor een klant ontwerpen vergt al veel schetsen en denkwerk, maar een logo voor je eigen bedrijf ontwerpen is nog veel lastiger, kwam ik achter…

Bij de start van mijn bedrijf ruim drie jaar geleden heb ik een logo ontworpen wat ik toen prima vond. Tijden veranderen echter: je wordt ouder, je doet veel ervaring op en je hebt tal van logo’s zien passeren. Na drie jaar vond ik het dan ook nodig tijd om mijn logo van nieuw elan te voorzien én een diepere betekenis te geven!

Maar waar begin je? Een logo voor een klant ontwerpen is één, maar je eigen logo ontwerpen is weer iets totaal anders. Je hebt immers zoveel ideeën in je hoofd en daarnaast kijk je vanuit je eigen ogen naar je bedrijf. Wat ik nodig had was een aantal meningen van buitenaf. Ik was benieuwd hoe klanten en mensen uit mijn omgeving naar mijn bedrijf kijken.

Hoe kijken anderen tegen mijn bedrijf aan?

Uit mijn onderzoek kwam een aantal interessante punten naar voren. Klanten en collega designers kenmerken Website delivery aan de hand van de volgende punten:

  • Het leveren van een totaalconcept aan de klant
  • Vol passie met je vak bezig
  • Snel kunnen schakelen en een directe lijn met de klant
  • Uitstekende service
  • Niets is te gek; vrijwel alles is mogelijk

Dat zijn nou antwoorden waar je wat mee kan!

Voordat ik ging schetsen heb ik het een aantal nachten laten rusten en aanvullend onderzoek gedaan naar logo’s van concurrenten in mijn branche. Al die informatie heb ik verzamelend en gebruikt voor mijn eerste schetsen op papier.

Input uitwerken naar schetsen

Na een ochtend schetsen was ik nog niet tevreden met het resultaat, het voelde nog niet goed. De eerste serie heb ik dan ook gelaten voor wat het was en ben vervolgens puur gaan schetsen vanuit bovenstaande kernwaarden. Over de tweede serie (zie afbeelding hieronder) was ik een stuk enthousiaster.

Schets logo Website delivery

Nadat ik feedback had ontvangen van mijn vriendin en collega designers, heb ik de papieren schetsen overgenomen in Illustrator en verder uitgewerkt. Na verschillende varianten uitgewerkt te hebben kwam ik erachter dat het losse ‘hartpunt’ verbonden moest zijn met de rest van het logo, wat resulteert in een onafgebroken lijn.

Net als de onafgebroken lijn heeft elk element van het logo heeft een betekenis. Neem een kijkje in mijn portfolio en ontdek de gedachtegang achter mijn nieuwe logo.

Nadat ik tevreden was met het beeldmerk had ik -in mijn ogen- een modern, strak lettertype nodig. Na deze gevonden te hebben in het stijlvolle font Gotham was het tijd om de kleurenwaaier erbij te pakken.

Net als bij mijn voorgaande logo wilde ik de kleur groen terug laten komen, welke staat vernieuwing, kalmte en een frisse blik, waarden die ik goed bij mij en mijn bedrijf vind passen.

Naast de kleur groen zijn de kleuren blauw en grijs complementair aan mijn huisstijl. Je ziet de kleuren terug op mijn website, maar ook in mijn visitekaartjes, briefpapier en overige externe communicatie. Zelfs de muur op mijn kantoor heeft een pastelgroene tint!

Tip! Lees ook mijn artikel over het belang van kleurgebruik in logo design.

Na het vinden van de juiste kleurtinten was het nog slechts een kwestie van tijd om de juiste balans te vinden tussen het beeldmerk en de tekst en voilá, zie daar het nieuwe logo van Website delivery!

Logo Website delivery

Mijn nieuwe logo verwoordt waar Website delivery voor staat, is uit te werken in diverse (kleur)varianten en is de perfecte basis voor mijn nieuwe huisstijl en website. Met andere woorden, ik ben er heel blij mee!

Wat vinden jullie?